Index / tech / Hoe maak je een muur Spiegel op 3D Max Maak

Share This Post

tech

Hoe maak je een muur Spiegel op 3D Max Maak

Autodesk 3ds Max is een programma dat wordt gebruikt voor het maken en renderen realistische, virtuele 3D-objecten. Autodesk was een van de eerste bedrijven die grafisch ontwerp software voor de PC te ontwikkelen. Het eerste programma, AutoCAD, werd

Advertisement



Autodesk 3ds Max is een programma dat wordt gebruikt voor het maken en renderen realistische, virtuele 3D-objecten. Autodesk was een van de eerste bedrijven die grafisch ontwerp software voor de PC te ontwikkelen. Het eerste programma, AutoCAD, werd uitgebracht in 1982.

3ds Max werd uitgebracht in 1996. Met zijn materiaal editor, je kunt maken en aangepaste of voorgedefinieerde texturen, bijvoorbeeld bakstenen muren, bont, willekeurige ruis toe te passen. En, kunt u geanimeerde films die je virtuele objecten ster te creëren. Reflecterende oppervlakken, met inbegrip van de muur spiegels, behoren tot de vele objecten die u kunt maken met 3ds Max.

Wat je nodig hebt

3ds Max

Open 3ds Max en het maximaliseren van de "Perspective" viewport door ergens erin te klikken en op "Alt-W."

Maak een vliegtuig object door "Plane" te selecteren in het "Standard Primitieven" rij van de "Create" menu. Het vliegtuig zal de muur spiegel simuleren.

Draai de spiegel, zodat dat het opstaan, in plaats van plat op de woningbouw net.

Voer het materiaal editor door op de "M" en scroll naar beneden naar de "Maps" rollout. Deze implementatie bevat regelaars voor het maken van de "kind" materialen die verschillende aspecten van de "ouder" materiaal.

Klik op de knop naast de "Reflection" punt. "Geen" wordt weergegeven op deze knop standaard.

Selecteer "Raytrace" in het venster dat verschijnt, sluit het venster. Raytrace is een soort materiaal kaart die het mogelijk maakt voorwerpen die het aan het licht reflecteren.

Sleep het geselecteerde gebied naar het vliegtuig u hebt gemaakt in stap 2. Dit geldt de raytrace materiaal naar het vliegtuig.

Druk op "Show Standard Kaart in de Viewport" knop van het materiaal editor om de raytrace materiaal wordt weergegeven wanneer u het te maken te garanderen.

Maak een vak aan de reflectiviteit van de spiegel te testen: Selecteer de "Box" item uit de "Standard Primitieven" rij van de "Create" menu. Plaats het vat in de spiegel.

Render de scène door het selecteren van de "Render" item van het menu "Rendering". In de rendering venster dat verschijnt, vindt u de weerspiegeling van de box aan de muur spiegel te zien.

Vergelijk reflectie geven van de werkelijke box. U zult merken de reflectie is iets dimmer. De reden is dat de diffuus en ambient componenten van het materiaal raytrace verstoren reflecterende component van het materiaal.

Ga naar de "Blinn Basic parameters" roll-out in het materiaal editor. Klik vervolgens op de "Ambient" kleurstaal en selecteer zwart uit het venster dat verschijnt.

Opnieuw maken de scène, en vergelijk het vak aan de reflectie weer. De twee nu lijken identiek.

Share This Post