Index / Onderwijs / "De rode Kruiwagen" Analyse

Share This Post

Onderwijs

"De rode Kruiwagen" Analyse

"De rode Kruiwagen" is een enkele zin, 16-woord gedicht van William Carlos Williams, oorspronkelijk gepubliceerd in zijn 1923 collectie "Lente en All." Het gedicht is eenvoudig en gemakkelijk te lezen, maar bevat diepe berichten die te

Advertisement



"De rode Kruiwagen" is een enkele zin, 16-woord gedicht van William Carlos Williams, oorspronkelijk gepubliceerd in zijn 1923 collectie "Lente en All." Het gedicht is eenvoudig en gemakkelijk te lezen, maar bevat diepe berichten die te maken hebben met de persoonlijke identiteit en het vinden van je plaats in de wereld. Williams stelt in zijn autobiografie dat de vier strofen zijn als een "stuk doek, gespannen op een frame." De structuur zorgt voor krachtige visuele beelden en geeft elk woord betekenis.

Real-World Parallels

Williams wilde zijn gedichten naar de echte wereld parallel. Hij koos ervoor om eenvoudige, gemeenschappelijke taal en alledaagse woordenschat woorden te gebruiken om objecten en ideeën in te beschrijven "The Red Kruiwagen." Williams gerespecteerd hedendaagse dichters, zoals Robert Frost, en wilde zijn gedichten tot een moderne uitstraling hebben, suggereert dichter en schrijver Craig Morgan Teicher op het Poetry Foundation. Bijvoorbeeld, hij eenvoudig en elegant beschrijft de rode kruiwagen als zijnde "geglazuurd met regenwater."

Word nadruk

"De rode Kruiwagen" invloed op de lezers, omdat het beperkt aantal woorden een rijkdom aan betekenis dragen. De inleidende zin van het gedicht - "zo veel hangt af" - krachten lezers om te evalueren waarom de rode kruiwagen is aanzienlijk. Het zou kunnen zijn omdat de kruiwagen is een noodzakelijk instrument voor het werk, of omdat de kruiwagen, regen en kippen zijn cruciaal voor het voortbestaan ​​van de boer. Williams breekt de samengestelde woorden "kruiwagen" en "regenwater" in aparte, kleinere woorden om de nadruk toe te voegen. Lezers moeten vertragen en na te denken over het wiel los van de kruiwagen en regen te scheiden van water, stelt auteur, dichter en literair criticus Carol magen in "The Guardian."

Krachtige Visual Images

Williams maakt krachtige visuele beelden zonder gebruik van interpunctie om zijn gedachten te scheiden. Williams "lost de traditionele grenzen tussen één ding, of idee, en een andere," zegt Teicher. Het gedicht is abstract en emotionele, maar de grote zelfstandige naamwoorden - kruiwagen, regenwater en kippen - interconnect een vloeistof idee te vormen. De landelijke omgeving, kruiwagen en kippen zijn niet symbolische en geen metaforen of vergelijkingen te vertegenwoordigen. Ze bieden een puur authentieke foto van een kruiwagen, gestationeerd in de regen naast witte kippen. De utilitaire afbeelding is gewoon, sereen en troostend en stelt een vrolijke toon, suggereert magen.

Tekst organisatie ondersteunt het Thema

De organisatie van de woorden op de pagina toe te voegen aan het dynamische karakter van het gedicht. De tekst is georganiseerd in twee-lijn strofen, en de tweede regel van elk couplet bevat slechts één woord. De aandacht van de lezer wordt gevestigd op de geïsoleerde enkele woorden - op, kruiwagen, water en kippen - die een sterk visueel beeld te creëren door zelf. Williams wil de lezer zich te identificeren met de scène en begrijpen dat de belangrijkste dingen in het leven zijn niet ingewikkeld of glamoureus. Persoonlijke identiteit wordt vaak gevonden in de eenvoudige, gewone dingen in het leven.

Share This Post